Dans

Om man väljer dans på Nannaskolan får man testa olika dansstilar, men jobbar huvudsakligen med jazzdans och modern dans.

Undervisningen innehåller:

• eget skapande
  • teknikträning
  • koordination och komposition

Vi tränar på fokus, dynamik, styrka och smidighet vilket är grundläggande för utvecklandet av elevens rörelsekvalitet.

Under läsåret ordnas föreställningar, där eleverna visar vad de arbetat med. Eleven ges möjlighet att utveckla sin konstnärliga uttrycksförmåga och stärka sin självkänsla genom att undervisningen anpassas efter elevens förutsättningar.

Fördjupning: Dansteknik

Den här kursen vänder sig till dig som vill fördjupa din dansteknik. Vi arbetar med den klassiska tekniken som grund och har stort fokus på koreografi på en mer avancerad nivå.

Dans utan krav

Stressad? Ont i magen? Huvudvärk? Kom och prova kravlös dans efter skolan, där vi testar olika stilar. Det spelar ingen roll hur du mår eller känner dig just idag. Kom som du är!

Vill du veta mer? Kontakta skolans kurator eller skolsköterska.

Lärare:
Helena Bergman