Åttorna besöker "Sveriges jobbigaste evenemang" tors 26 april

Yrkes-SM är Sveriges största satsning för att öka intresset och rekryteringen till yrkesutbildningar. I år har tävlingen kommit till Uppsala och Nannaskolans årskurs 8 kommer att besöka den!

På torsdag den 26 april, åker åttorna iväg till tävlingsområdet vid IFU Arena på eftermiddagen.

Detta kan eleverna få ut av besöket:

• Yrkes-SM ger alla elever en unik möjlighet att skaffa sig kunskap om ett stort antal yrken och utbildningsvägar.

• Yrkes-SM är som ett ”multi-prao” i koncentrat. Massor av yrken samlat på en och samma plats.

• Yrkes-SM förbereder och hjälper eleverna att välja gymnasieprogram.

• Genom prova-på-aktiviteter får eleven möjlighet att lära känna flera yrken och få svar på sina frågor.

• Få inspiration och en möjlighet att kunna korrigera en och annan förutfattad mening som finns om en del yrken.

• Elever har möjlighet att träffa unga yrkesverksamma, tidigare tävlande från t ex Yrkeslandslaget, vägledare och yrkesrepresentanter.

Läs gärna mer på evenemangets hemsida.

22 april 2018