Schema sista dagarna

Det händer mycket de sista dagarna. Här kan du läsa det viktigaste!

Tisdag 7 juni
Sovmorgon, pga senarelagd skoldag.
10:00 – Alla klasser samlas i sina hemklassrum (åk 9 kl 9:45). Klasstid samt städning av skåp.
12:00-14:15 Aktiviteter samt sambatågsträning på skolgården(musikeleverna på Parksnäckan från 13:00).
14:15 Gemensamt (samba)-tågande mot Stadsträdgården
15:00-16:30 – Nanna Bonanza, dvs uppträdanden på Parksnäckan i Stadsträdgården. Föräldrar och vänner är välkomna som publik!

Onsdag 8 juni
Åk 6-8: Eleverna går enligt schema fram till lunch, och får se elevernas teaterföreställning. Lunchen äts i hemklassrummet. Sedan hemgång.
Åk 9: Sovmorgon
12:30 – 15:00 – avslutningslunch tillsammans med personalen i matsalen, samt fotografering.
Teater kvällsföreställning i danssalen kl 18:00. Föräldrar och vänner är välkomna!

Torsdag 9 juni
Skolavslutning i aulan. Det begränsade antalet sittplatser är i första hand till för eleverna, men föräldrar är självklart välkomna att närvara – möjligen med ståplats! OBS! Inget insläpp i aulan efter att avslutningen satt igång.
Åk 6-7: 8:45 – Uppställning i korridorerna för gemensamt intåg i aulan.
9:00 – Avslutning i aulan. Samling i hemklassrummen efteråt.
Åk 8-9 och FBK: 9:00 – Samling i hemklassrummen.
9:45 – Uppställning i korridorerna för gemensamt intåg i aulan.
10:00 – Avslutning i aulan. Mingel på skolgården efteråt.

Några saker som kan vara bra att känna till:
 Betygen postas hem till elever i årskurs 6-8. De anländer förhoppningsvis ett par dagar efter avslutningen. Niorna får betygen i handen under avslutningsdagen.
 Alla elevskåp ska vara tömda och rengjorda före sommarlovet. Om någon elev missade skåpstädningen med klassen är den ansvarig att ordna detta innan de går på lov. Kvarglömda hänglås kommer att klippas upp.

Med hopp om fint väder,
Vänliga hälsningar,