Skoljoggen 18 sep

På onsdag förmiddag kör Nannaskolan "Skoljoggen". Hela skolan går, joggar eller springer från Ultuna till Stadsparken!

Vi kommer att springa från Ultunaallén. Det ligger en frisbeegolfbana och fotbollsplaner vid Fyrisån där vi kommer att samlas och köra en gemensam uppvärmning.

Eleverna ska komma dit ombytta och det går inte att lämna något vid starten. Det kommer att bli en masstart med samtliga elever för att skapa så mycket energi som möjligt.

Vårt mål är att starta mellan 9.30 och 10.00. Sträckan är ca 5 km och eleverna kommer att få välja om de vill springa på tid eller inte. Om man går tar det ungefär en timme. Då borde alla ha ca två timmar på sig att äta (lunch erbjuds i Nanna Bistro) och duscha innan utvecklingssamtalen sätter igång klockan 13.

För detaljer om hur och när man tar sig dit hänvisar vi till klassföreståndare.

17 september 2018