Grattis Nanna Bistro till SM-guld!

Ett stort grattis riktas till Patti, Sofia och Jahangir som med stolthet kan titulera sig Årets bästa skolkockslag, i och med att de igår tog hem guldet i SkolmatsGastro (SM i skolmat). Vi ser fram emot att fortsätta äta er fantastiska mat!

Motiveringen lyder:

"Konkurrensen i årets SkolmatsGastro har varit tuffare än någonsin och tävlingen har aldrig varit så jämn som i år, alla fem finalister har fått runt 90 poäng av 100 möjliga. Två av lagen utmärkte sig lite extra och fick faktiskt exakt samma poängsumma av juryn! I slutändan blev det en fyllig och smakrik soppa och en perfekt balanserad varmrätt som fällde avgörandet. Det vinnande skolkockslaget har visat upp ett genuint matlagningskunnande tillsammans med ett stort engagemang för en mycket väl fungerande skolmåltid.”

Läs mer om tävlingen här

23 mars 2018