Orienteringsdag tors 13 okt

På torsdag den 13 oktober är det orienteringsdag för Nannaskolans elever. Eleverna kommer att köra olika orienteringsrundor beroende på vilken årskurs de går i.

Årskurs 6 och årskurs 9 kommer att vara i Norby hos OK Linné. Ester Prytz är ansvarig idrottslärare, och mentorer i åk 6 och 9 följer med. (Vilka tider och bussar som gäller meddelas av klassföreståndare.)

Årskurs 7 kommer befinna sig i Sävja, Lilla djurgården. Fredrik Persson är ansvarig idrottslärare, och mentorer i åk 7 följer med. (Vilka tider och bussar som gäller meddelas av klassföreståndare.)

Årskurs 8 kommer vara i Stadsskogen i Sommarro. Jon Broberg är ansvarig idrottslärare och mentorer i åk 8 följer med. (Vilka tider och bussar som gäller meddelas av klassföreståndare.)

Elever i FBK som inte orienterat förut är på samma ställe som årskurs 7. Angelica följer med. Utslussade elever deltar på samma sätt som sina klasskamrater.

Det är viktigt att eleverna klär sig efter väder den här dagen, då vi kommer att vara ute i naturen hela förmiddagen. Bra skor och oömma kläder är viktigt för att kunna delta på ett bra sätt. Är det regnigt och kallt kan det vara bra att ha med sig någon extra tröja/jacka att sätta på sig efter genomförd orientering.

10 oktober 2016