Uppsala Ungdomsjour besöker Nannaskolan

Hela vecka 47, 19-23 november, kommer Nannaskolan att ha besök av socialarbetare och poliser för att prata med eleverna om sociala medier, kränkningar, droger, hot och våld. De bjuder även in till föräldramöte den 21 november.

Uppsala ungdomsjour kommer att göra värderingsövningar, diskutera och resonera kring dessa ämnen. Förutom att hålla i lektioner kommer de att finnas i korridoren och matsalen för att prata med elever om det de tycker är viktigt och angeläget.

Onsdagen den 21 november kl. 18.30-20.00 bjuds föräldrar in till en viktig kväll då polis och socialarbetare berättar om vad de möter i sitt jobb bland Uppsalas tonåringar och hur vi tillsammans kan jobba för en trygg tillvaro för våra unga likväl på nätet som i verkliga livet.

Föräldramötet kommer att hållas i matsalen och det kommer finnas möjlighet att ställa frågor under kvällen.

Behöver du hjälp av tolk så kontakta Shapon Islam, 018-727 16 48.

16 november 2018